Rockpool Dining Group
Innovatieve spoeltechnologie overtuigt Australische restaurant
Neil Perry is een van de bekendste en invloedrijkste chefs van Australië. Hij is ook Chief Brand & Culinary Officer bij Rockpool Dining Group, een van Australië's oudste en meest gewaardeerde restaurantgroepen, met een portfolio van meer dan 54 locaties die variëren van eersteklas tot gezellig of een snelle hap.
We hebben 15 grote merken waaronder Rockpool Bar and Grill, Spice Temple, Sake, Jade Temple, Rosetta, allemaal in onze eersteklas ruimte. Verder hebben we onze gezellige gelegenheden zoals Bavarian, Munich en Fratelli Fresh, en tot slot zij er onze gelegenheden voor een snelle hap, zoals Burger Project, Sake Jr. We zijn een paar jaar geleden begonnen met MEIKO, omdat Crown al een aantal MEIKO-machines had staan en we alleen enthousiaste berichten ontvingen van Crown, waar de machines 24/7 draaien. We hebben toen onze eerste bij Rockpool Bar and Grill in Melbourne geplaatst en hij is echt super betrouwbaar.
Technologie is heel belangrijk voor al onze locaties, ook voor onze vaatwassers, die over de modernste technologie moeten beschikken en moeten kunnen leveren waar wij op rekenen: brandschone borden, bestek of glaswerk. Het is heel belangrijk om op de hoogte te blijven van technologische wijzigingen in de restaurantbranche, omdat je altijd zo efficiënt mogelijk wilt werken. Efficiëntieverbeteringen waarbij kan worden bespaard op werk of tijd zijn altijd belangrijk bij de besluitvorming. En met de omgekeerde osmose van de M-iClean zie je daar echt het voordeel van. De GiO is een geweldige technologie om in huis te hebben.
Net als bij het volledige demineralisatieproces, produceert een osmose-module vrijwel puur water. Onder druk wordt het water door een membraan gestuurd, waarbij bijna alle ongewenste substanties achterblijven.
Een persoon gebruikt in één dienst gemiddeld 4-7 glazen, wat bij 100 mensen tijdens een dienst neerkomt op een behoorlijk aantal glazen. De sommelier kiest het glaswerk en het is belangrijk er voorzichtig mee om te gaan.
"Ons glasservies is redelijk duur en dat een M-iClean ons helpt glasbreuk te voorkomen, speelt een belangrijke rol bij de keuze voor een vaatwassysteem."
Gemiddeld geven we duizenden dollars uit, dus alles waarmee we op kosten kunnen besparen, is geweldig. We hebben een kleine achterruimte, ongeveer van dezelfde grootte als het restaurant zelf. We hebben dus geen ruimte voor veel apparatuur, en de ruimtes voor het afwassen van glazen en vaatwerk zijn heel belangrijk voor ons. Mensen die niet in het restaurantwezen werken, realiseren zich waarschijnlijk niet hoe belangrijk deze twee elementen feitelijk voor een restaurant zijn. Ze zijn bijna het hart van het restaurant. Als je een slechte vaatwasser hebt die er vaak mee stopt, dan beïnvloedt dat je hele restaurant. De vaatwasser is het centrale gedeelte van een restaurant en meestal heb je er maar één. Als deze het begeeft, moet je met de hand afwassen, wat erg arbeidsintensief is.
Wij wachten nooit lang op een servicemonteur of reserveonderdelen. Als iets het niet meer doet, moet dat snel worden gerepareerd. Het feit dat de MEIKO-vaatwasser een intuïtieve handgreep heeft, die van kleur verandert als de machine in een andere fase van het afwasproces komt, is bijzonder belangrijk en wij vinden dat echt heel handig. Het team werkt graag met de MEIKO, hij doet feitelijk al het werk.